Educatieve tasjes, de pacific en de pil! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Gertjan Wessels - WaarBenJij.nu Educatieve tasjes, de pacific en de pil! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Gertjan Wessels - WaarBenJij.nu

Educatieve tasjes, de pacific en de pil!

Door: Gertjan Wessels

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

08 Maart 2014 | Guatemala, Guatemala-stad

Inmiddels is het alweer maart en is onze laatste maand in Guate alweer aangebroken. Het belooft nog een mooie laatste maand te worden.

Matigol
De sportlessen gaan nog steeds zijn goed en zijn tof om te doen, de Engelse lessen waarmee we drie weken geleden zijn begonnen waren in het begin wel erg lastig. De kinderen liepen door de klas en vonden het niet makkelijk om stil te zijn. Sinds deze week hebben we afgesproken dat de docent aanwezig blijft in de klas, waardoor het stuk rustiger is. Het is mooi om te merken dat de kinderen de aandacht en de les waarderen en daadwerkelijk ook dingen oppikken. Vandaag deed zelfs de docent mee, want ja de docent kunnen natuurlijk ook nog geen Engels.
Sinds enkele weken dragen we ook een t-shirt met onze naam achterop, bij mij dus Gertjan. Dit bracht de kinderen wel even in verwarring, aangezien iedereen mijn Jan, John of Gert Guan noemt. Deze meeste wagen ze ook niet aan het “Gert” gedeelte.

Fundal
Afgelopen maandag zijn we bij een basisschool geweest waar een aantal groepen “speciale” kinderen een dansvoorstelling op de bühne brachten. Het was erg mooi om te zien hoe deze jongeren genoten van de dans en het publiek. Daarnaast is het goed om te zien dat deze jongeren zo op een positieve manier onder de aandacht worden gebracht, ook werd heel goed aan de basisschoolkinderen verteld hoe ze met deze jongeren moesten omgaan. “Onze” jongeren van Fundal verzorgde samen met de begeleiders een mooie rolstoeldans.

Educatieve tasjes
Afgelopen dinsdag zijn we naar de basisschool, met ongeveer 330 kinderen, gegaan en hebben we de tasjes gedoneerd. Voordat we de tasjes uitdeelde kregen we nog een aantal optredens te zien van en kinderen, o.a. dansjes in traditionele kleding. Het uitdelen was erg leuk om te doen, de kinderen waren oprecht blij om deze tasjes te mogen ontvangen gaven vaak een knuffel als bedankje. Iedereen bedankt voor de mooie donaties, dankzij jullie hebben 330 leerlingen een tasje gekregen met schoolspullen en speelgoed wat ze heel goed kunnen gebruiken en waar ze heel blij mee zijn.

Pacific
Ik zal verder niet uit de hoogte doen, maar afgelopen weekend hebben we ons verlaagd tot jullie niveau, zeeniveau wel te verstaan. Zaterdagochtend hebben we de bus gepakt en zijn we naar Champerico gereden, een klein dorpje aan de Pacific oceaan. We hebben twee dagen heerlijk gechilld aan het strand, zwembad en de oceaan met zeer hoge temperaturen van dik boven de 30 graden.

Doordat we tijdens dit weekendje op zeeniveau verbleven, wat een malariagebied is, ben ik nu aan de pil. De komende weken moet ik helaas nu twee keer per dag een pilletje nemen.

Marathon
Twee weken terug heb ik voor het eerst in mijn leven meegedaan aan hardloopwedstrijd, een zeer zware 21 km trial. Na 2 uur en 25 minuten kwam ik op 29e plaats eindelijk binnen. Voor de wedstrijd heb ik mijn linkerbeen in laten tapen door de fysio, aangezien ik last van mijn been had. Van hem begreep dat ik last had van mijn been omdat ik niet gewend ben aan de hoek (veel op en af) waarin ik hier vaak land. Daarom ben ik maar minder gaan trainen in de bergen en de heuvels.De trainingen gaan tot nu toe redelijk, hoewel het me niet lukt om aan me schema te houden. Hierdoor kom niet aan de geplande uren en kilometers, maar ik hoop en denk nog steeds in Rotterdam binnen 4 uur te kunnen finishen. Nog een maandje voor de laatste voorbereidingen.

Vakantiehttp://waarbenjij.nu/beheer
Morgenochtend vertrekken we met de bus naar het oosten van Guatemala voor een weekje vakantie. We gaan naar de jungle, de oceaan, de maya-ruïnes en de vele mooie natuurgebieden. Wordt een zeer tof weekje waarin we heerlijk kunnen reizen en genieten van Guatemala. Daarna nog twee weekjes werken en daarna moeten we onze koffers alweer inpakken, maar daar denk ik nog even niet aan.

Dagdag!!

  • 09 Maart 2014 - 17:25

    Opa Bierling:

    Groetjes van Opa! Een goeie vakantie en een behouden terugkeer!

    Groeten,
    Opa, Jan-Paul, Roelie en Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Gertjan

Op naar Guatemala!!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 5592

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Guatemale

Landen bezocht: